Salt de la Minyona
Vilanova de Sau

Osona
    Els Munts
    Al peu de la cinglera formada per conglomerats i sota una península que li dona el nom

Jaciment arqueològic
    Prehistòric
    Paleolític
    Any
    Dolent
    Alguns sectors del jaciment es troben esgotats i per tant ja no hi resten nivells arqueològics, l'erosió del vent també ha provocat la degradació i desaparició d'alguns nivells. Caldria protegir la zona per evitar l'accés a possibles furtius.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CCAA núm. 2770
    Difícil
    Científic
    08304A005000100000TM
    Joan Casas Blasi

Aquest jaciment es troba a la part meridional del grup del Cingle Vermell. És un abric situat al peu de la cinglera a una àrea de bosc de pins i alzines. Segons informacions del director de la intervenció Jordi Estévez hi havia una bancada de sediment adossada a la paret de l'abric de no massa potència ni extensió.
    El sediment tal i com passa en altres jaciments de la zona, estava format per sorres acumulades gràcies a la descomposició de la cinglera i per aportació eòlica.
    El jaciment va posar al descobert restes òssies de fauna i indústria lítica semblant a la recuperada al Cingle Vermell amb utillatge fabricat en suport de quars. Aquest jaciment es considera exhaurit.
    La cronologia del jaciment es situa al Paleolític Inferior (15000-9000 aC)

El 1980 un equip dirigit per Jordi Estévez realitzà la campanya arqueològica que va permetre recuperar-ne el material i els resultats descrits

VILA, A. ESTÉVEZ, J. YLL. R. (1982). "Sis mil·lenaris de dinàmica econòmica abans del Neolític". Ausa X. Patronat d'Estudis Osonencs. Vic