Rellotge de sol de la Granja Ginesta
Granollers

Vallès Oriental
    Carretera del Masnou, s/n. Granja Ginesta
    Al sector sud de Palou. Al nucli de Palou seguir el camí Ral direcció sud uns 500 m.

2.2811986505985
    Element arquitectònic
    Dolent
    Pintura molt degradada
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Núm. CR-4. Protecció de tipus V: Conjunts rurals (protecció referida al conjunt de la granja).
    Catàleg de masies i cases rurals del sòl no urbanitzable (2012). Identificador 117.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Inventari de Rellotges dels Països Catalana (SCG), ref: 51
    Ornamental
    001103700DG40C0001JS
    Jordi Piñero Subirana

Rellotge de sol emplaçat a la torre de la Granja Ginesta, prop del barri palouenc del Junyent. Aquesta construcció d’estil racionalista té una torre que sobresurt lleugerament, amb un penell al vèrtex superior i, a la cara sud, aquest rellotge que està pintat a la paret, força desgastat.

És de tipus vertical declinant. Queda emmarcat per una forma artística en la qual les línies del rellotge no es distingeixen amb claredat per la degradació de la pintura. Està ornamentat amb un sol al pol, les figures d’un home i una dona a cada banda del quadrant i dues gallines a sota. El gnòmon és de vareta simple.

La Granja de can Ginesta fou construïda a la dècada de 1950. Segons dades del cadastre, va ser el 1958. L’arquitecte fou Francesc Riba de la Sala, que procedia de la masia palouenca de can Riba de la Serra, el qual va donar al conjunt un estil racionalista propi dels anys cinquanta. Va funcionar com a granja amb la raó social Agrícola Ginesta S.A.

Fins a la dècada de 1970 a l’habitatge encara hi vivia una família. Més endavant les naus de la granja s’han llogat per a usos diversos.