Pins del Pla del Puig
Esparreguera

Baix Llobregat
    Pla del Puig
    Al pla davant de l'església.

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Ordenança municipal no fiscal n. 41, 10-1-1997.
    ArqueoCat SL- Josefa Huertas i Natalia Salazar

Pineda formada per 30 pins d'entre 6 i 8 metres d'alçària, amb una volta de canó d'entre 1 a 1,40 m i una capçada de 6 m. de diàmetre. Alguns exemplars són de la família de les pinàcies, gènere "Pinus", Eespècie " Pinus pinaster". Tenen fulles rectes i punxants, que poden mesurar fins a 20-25 cm. Té grans pinyes ovodocòniques, que presenten una escames apiramidades molt prominents. La forma de la copa és més arrodonida. Molt abundant a tota la Península, és el principal productor de resines. Viu a llocs amb sòls silicis i amb una certa humitat.
    D'altres exemplars són del gènere " Pinus", espècie " Pinus Halepensis". Són característics pel seu tronc tortuós i la seva escorça grisosa amb clapes vermelloses. Les fulles, de fins a 10 cm i són de color verd clar, aciculars i flexibles. Les pinyes són còniques, amb escames gairebé planes. Forma boscos molt densos fins a 1200 m sobre el nivell del mar. Destaca pel seu ràpid creixement, fet que provocà el seu ús en explotacions forestals substituint l'alzina en moltes zones.També és coneguda la seva simbiosi amb els fongs, formant mocorizes, qe ajuden l'arbre a captar aigua i aliments, i al fong a nodrir-se dels compostos fotosintetizats per l'arbre. D'especial interés és la simbiosi amb les hifes del fong " Lactarius deliciosus", més conegut com a rovelló, i que cal buscar sota aquests arbres.

Edat estimada de 50 anys.

(1997): Càtaleg d'arbres d'interès local. Ajuntament d'Esparreguera. Inèdit.