Goigs de Santa Rita de Cassia del Lladó
Puig-reig

Berguedà
    El Lladó, s/n - 08693-Puig-reig
    Al km 10 de ctra. BV 4131 pista asfaltada direcció S-W. Després d'uns 400 m trencall a la dreta

Patrimoni immaterial
    Música i dansa
    XIX-XX
    Obert
    Religiós
    Rosa Serra Rotés i Jordi Piñero

Reproduïts en fulls sense impressió de la música i amb el gravat de la santa ocupant la posició central, l'"Oremus" amb llatí, són anònims. Impresos a la impremta de Quirze Casals de Berga a principis del s. XIX, l'estrofa de començament diu: "Puig que sou tant exaltada, de nostre Deu i senyor, donaunos vostre favor, Rita benaventurada". A la capçalera hi diu: "Gpigs en alabansa de la coronada esposa de Cristo, protectora dels impossibles".

Festa tradicional de caire religiós que congrega a l'església de la masia del Lladó un reduït nombre de feligresos que celebren una missa en honor de santa Rita, patrona dels impossibles. La devoció a Santa Rita de Casia, viuda (1381-1457) es antiga i els feligresos en canten els goigs, que la masia del Lladó es cuida de reeditar puntualment. La construcció de la capella fou autoritzada pel Bisbat de Solsona l'any 1777; el 1832 fou restaurada després de l'incendi que la partida dels Malcontents ocasiona a la casa de Periques el 1926.

Margarita BRIONES i Joan SANTACREU SIMON: (1988) Goigs i devoció popular al Berguedà, a L'EROL núm. 23, Berga
    SERRA, R.(1986). "Els arxius de les masies del Berguedà", a La Història i els joves historiadors catalans. Ponències i comunicacions de les Primeres Jornades de Joves historiadors catalans, celebrades al Centre Cívic de les Cotxeres de Sans els dies 4-6 d'octubre de 1984, Barcelona: Edicions de la Magrana i Institut Municipal d'Història de l'Ajuntament de Barcelona, p.123-132.