Fita de terme núm. 2
Calldetenes

Osona
    Entorn rural de Calldetenes (08506 Calldetenes)
    Des del mas Sauleda agafar el camí que duu a l'Aymerich, passat el pont de la C-25 a la dreta

Element arquitectònic
    Modern
    XVIII
    Sense ús
    Ref. Cad.: 004A09033
    Raquel Valdenebro Manrique

Pedró de pedra sorrenca, d'estructura rectangular enclavat a terra verticalment, al marge dret del camí que surt del mas La Sauleda i es dirigeix cap als masos Aymerich i Can Goules, i que assenyala els límits entre els termes de Calldetenes i el de Sant Julià de Vilatorta. Es tracta d'un fita molt ben constituïda, de 45 cm d'alçada x 18 cm d'amplada x 15 cm de fons, amb els vèrtex arrodonits a causa de l'erosió. Aquesta fita té les mateixes mides i característiques que la fita nº 1 ubicada al mas Aymerich.

Cal pensar que aquests elements termenals mantenen una tradició medieval de separació de propietats i àmbits parroquials. Aquesta fita és de característiques molt similars a les altres localitzades al terme, la qual cosa fa pensar que foren fetes en un mateix moment per aclarir i reforçar una controvèrsia de límits del terme. Cal pensar que es tracta de fites ubicades en període modern (segles XVIII-XIX), potser substituint a d'altres més antigues. Aquest element té les mateixes mides i característiques que la fita de terme núm. 1 dins de les propietats de l'Aymerich, i pot ser que pertanyin totes dues al mateix moment històric.

AA.DD. ( 1995) Calldetenes. Imatges en el temps. Primera part (1911-1960). Ajuntament de Calldetenes. Calldetenes VILAMALA I SALVANS, J (2002) De Sant Martí de Riudeperes a Calldetenes. Passat i present d'un poble viu. Ed. El Mèdol. Calldetenes.