Dues columnes a la Casa Parroquial
Ripollet

Vallès Occidental
    Nucli urbà de Ripollet (08291)
    c/ Padró, 10

Element arquitectònic
    XX
    Any
    1946
    Ornamental
    Bisbat de Barcelona, Carrer del Bisbe 5, Barcelona (08002)
    J Douet

Es troben dues columnes procedents de l'església parroquial incorporades als murs de la Casa Rectoral: una, baixa i gruixuda, procedent de l'altar major i una altra, més prima, procedent d'una pila d'aigua beneïda. La més prima es troba avui integrada a la columneta central o mainell d'una finestra geminada d'arcs arrodonits en el passeig que uneix la Casa Parroquial amb el transsepte sud de l'església. És estriada amb petits capitells, i fa un metre d'alçada. L'altra columna es troba integrada a la finestra arrodonida a la cantonada sud de l'edifici. Aquesta darrera és més gruixuda i baixa, amb capitell i base d'estil romànic.

Es conserven fotografies de les dues columnes a l'Arxiu Casañas al Museu Història de Sabadell: Columna baixa: Museu Història de Sabadell PU 115, 'Capitell de l'altar major'. Columna prima: Museu Història de Sabadell PU 117, 'Pila d'aigua beneïda'.

L'església i la casa rectoral van ser saquejades en el 1936. En reconstruir la nova rectoria es varen aprofitar antics elements arquitectònics.

CASANOVA I QUEROL, E i FONDEVILA I GUINART, Mª À (1992) Descobrir Ripollet, patrimoni contemporani, Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Barcelona, pp, 124-25. MOGAS SALVADÓ, Manuel (1983) Històries de Ripollet. Ripollet, p. 37.