Creu camí de can General Vell
Figaró-Montmany

Vallès Oriental
    Nucli del Figaró. Camí de pomeretes
    Camí de Pomeretes a Can General Vell i can Plans, al peu del camí en una pujada.

41.72069
    4619017
    Element arquitectònic
    XX, 1936.
    Simbòlic
    Ajuntament de Figaró-Montmany. Crta de Ribes n.34. Figaró-Montmany 08590.
    Anna M. Gómez Bach

Creu situada al costat del camí, sobre una petita elevació del terreny. La base de la creu està situada a l'interior d'un encaix a la roca natural. Al costat sudest de la base hi ha una pedra amb un encaix rectangular (21 x 23 cm) que podria haver servit per encabir-hi un altre element; a l'interior de l'encaix hi ha molsa i material sedimentat. La creu està situada sobre un suport rectangular de pedra d'una alçada de 170,5 cm., 22, 8 cm d'ample i 17 cm de fons. És monolítica, amb les arestes marcades. Les mesures màximes són: alçada, 40,5 cm; amplada de la base i alçada dels braços, 10,5 cm; fons, 12 cm; amplada total dels braços, 40 cm; de la base de la creu a l'inici dels braços, 16 cm. A la roca de la base es pot observar una llarga llegenda, totalment il·legible. Els altres costats estan massa plens de vegetació per veure-hi res. La creu està orientada sudest-nordoest.

A la llegenda, totalment il·legible i malmesa per la vista humana es fa referència a l'assassinat del rector de la Garriga, Mossèn Ramon, durant la Guerra Civil Espanyola.

AADD. 2004. Pas a pas. 3 excursions per conèixer la natura, el paisatge i la història de Figaró-Montmany. Ajuntament de Figaró-Montmany. OLIVER, J. 2000. Història de Figaró-Montmany. Vol. 1: Figaró abans de ser-ho, Ajuntament de Figaró-Montmany.