Arcades torrent de Mas Vendrell Torrelavit

Modern
XVIII
Regular
Tot i que les arcades es conserven, el seu emplaçament està envaït per una vegetació molt densa que impedeix l'accés a aquest element.
Ajuntament de Torrelavit. c/del Molí, 29, Torrelavit
Oriol Vilanova

Parell de grans arcades de pedra d'arc de mig punt, situades al vessant sud-oest del torrent de Mas Vendrell, construïdes en època moderna (veure apartat "història"), per tal d'evitar els esllavissaments de les argiles del talús del torrent. Els arcs en sí estan fets de carreus de pedra calcària regulars i ben tallats, mentre que per sobre, el parament està fet de blocs irregulars de pedra calcària i còdols de riu, aparentment lligats amb morter de calç, sorra i argila. No es poden donar dades fiables pel que fa a les seves dimensions, ja que la densa vegetació que cobreix bona part d'aquest element dificulta l'accés.

Segons Salvador Llorac, aquestes arcades són una obra del segle XVIII.

LLORAC I SANTIS, Salvador (2003): "Torrelavit. Ahir i avui d'un poble del Penedès". Edita: Ajuntament de Torrelavit, p. 248.