Turó de la Font del Conill

No hi ha camí d’accés
    08291A002000040000EB
    Marc Malgosa Montserrat i Centre Excursionista de Rellinars

El Turó de la Font del Conill és un turonet de 573 mt d’alçada situat a l’extrem sud-est del terme de Rellinars, on delimita amb el terme municipal de Vacarisses. Al nord del Turó hi ha el Torrent de la Font del Conill i a continuació la Carena dels Rosseguers, entrant ja de ple a la Serra de l’Obac. Pel sud la carretera B-122 ens apropa a l’oest, direcció Rellinars, delimitant els dos termes municipals, i a l’est la mateixa carretera puja al Coll de l’Obac, ja dins del terme de Vacarisses.

S’hi pot accedir fàcilment a peu des del km 11,6 de la B-122, pujant direcció est cap a dalt del Turó. Cal enfilar-se pel costat de la carretera i anar pujant resseguint la carena, fins arribar dalt de tot.

El bosc en aquest sector està força aclarit, dominat per les Alzines (Quercus ilex) i l’abundant Pi Blanc (Pinus halepensis) amb algun Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo). Al sotabosc hi trobem mates de fulla persistent i petita com el Romaní (Salvia rosmarinus), el Llentiscle (Pistacia lentiscus) i també l’Argelaga (Genista scorpius).

El corriol d’accés a peu només de 150 mt de distància i s’intueix força bé, amb molt poc pendent (35 mt de desnivell).

A dalt del Turó actualment no hi ha res, a l’any 2008 van retirar una torre elèctrica amb la placa metàl·lica número 274. Actualment és un punt de delimitació dels termes de Rellinars i Vacarisses, fita número 5 (antigament “5º mojón”).

Segons el cadastre, aquest Turó també està al límit de dues propietats, La Boada per la banda nord-oest (Rellinars) i l’Obac per la resta (Vacarisses), tot i que les coordenades del cim queden incloses dins la finca de l’Obac.

El el darrer replantejament de delimitació municipal entre Rellinars i Vacarisses fet el 2010, es van utilitzar les fites del quadern de treballs topogràfics del Instituto Geográfico y Estadístico de l’any 1921. En aquests treballs hi hem trobat el “5º mojón” o fita número 5, on es pot llegir textualment: “Se reconoció como tal un mojón de piedras gruesas de forma cónica, de 75 cm de diámetro por 50 cm de altura. Está situado en lo más alto del Turó de la Font del Cunill…”

Aquesta fita com a tal ja no existeix, tampoc la van trobar els observadors del replantejament del 2010. Però sí que encara hem pogut trobar una pila de pedres i còdols escampats pel terra, que de ben segur eren els que formaven aquesta fita, perquè està clar que no hi són en el seu lloc natural (fotografia adjunta)

MALGOSA MONTSERRAT Marc, SAMPER GISPERT Marc i SOLER GIRONÈS Joan (2021) “Rellinars a les teves mans”, guia excursionista i geogràfica. Edita Ajuntament de Rellinars

Mapa Topogràfic municipi de Rellinars, escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans” (2021)