Turó de la Coma d’Aumà

Zona d'interès
    08178A004000180000OA
    Marc Malgosa Montserrat, Centre Excursionista de Rellinars

El Turó de la Coma d’Aumà és un turonet situat a 739 m d’alçada emplaçat al sector nord-est del terme de Rellinars, on delimita gairebé amb el terme municipal de Vacarisses. Al nord del Turó hi ha el mateix camí ral, a escassos metres de distància, camí que recorre el municipi de Rellinars d’est a oest. Aquest turó delimita l’accés a la carena de la Coma d’Aumà, que baixa cap el torrent de la Saiola direcció sud-oest i es tracta del Turó de major altitud del terme municipals de Rellinars.

El bosc en aquest sector és força humit, dominat per les Alzines (Quercus ilex) i algun Pi Pinyoner (Pinus pinea) amb algun Cirerer d’Arboç (Arbutus unedo). Al sotabosc hi trobem l’arbust tant típic dels alzinars i les obagues, el Marfull (Viburnum tinus) i en algunes codines de carena mates de fulla persistent i petita com el Romaní (Salvia rosmarinus), la Farigola (Thymus vulgaris) i també l’Argelaga (Genista scorpius).

L’accés només pot fer-se a peu des del camí ral. Venint de l’oest, des del Coll del Daví o del Correu, a uns 700 m de distància. Venint de l’est, des de la cruïlla del Paller de tot l’any, a uns 550 m de distància. Distància entre la qual també hi trobarem l’accés a la font del Lladre.

Des d’aquest turó hi ha una bona panoràmica del sot de la Coma d’Aumà i el Castell de Bocs, amb Rellinars al fons.

Aquesta zona era freqüentada per bandolers que saquejaven al seu pas als mercaders i traginers que feien el camí ral.

• Malgosa, Marc; Samper, Marc; Soler, Joan (2021) “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica, Ajuntament de Rellinars.
    • Mapa Topogràfic municipi de Rellinars (2021), escala 1:7500, inclòs dins la guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.
    • Montlló, Jordi. Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental), juliol 2019, Àrea de Cultura DIBA, Barcelona.