Tomba de la família Santfeliu Vila Dosrius

Maresme
Plaça de l'església de Sant Esteve, s/n - Canyamars
A l'interior del cementiri de l'església parroquial de Sant Esteve, a la banda de migdia
230m

Element arquitectònic
Popular
XX
Restringit
Religiós
Bisbat de Barcelona
Adriana Geladó Prat

Sepultura múltiple aïllada i excavada a terra, coberta per una gran llosa rectangular de pedra granítica. La llosa està decorada amb una gran creu llatina i el nom de la família: "FAMILIA SANFELIU VILA". L'estructura està envoltada per un paviment rectangular bastit amb pedra desbastada i està delimitada per una cadena de ferro sostinguda amb quatre pilars a les cantonades de l'empedrat.

Es tracta de la tomba de la família formada per Antoni Santfeliu i Catalina Vila Picó, estiuejants del veïnat de Rimbles de Canyamars que, entre els anys 1950-1951, fundaren l'empresa Manufactures Canyamars dins del casc antic del poble. Al llarg del seus 30 anys d'existència, aquesta empresa tingué un gran impacte social i econòmic per a la població de Canyamars i, per extensió, en el municipi de Dosrius. El matrimoni estava força implicat en la vida del poble i, fins i tot, feien obres benèfiques per a les esglésies del municipi.

ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.R.03/003.