Templet- mirador del Turó del Mar Montgat

Historicista
XIX
Regular
Ha perdut pràcticament tot el revestiment de rajoles. Presenta pintades vandàliques.
IPA 8743
Ornamental
Ajuntament de Montgat
Marta Lloret Blackburn

Templet de planta quadrangular que es troba obert als quatre costats amb arcs de ferradura lobulats. Té la coberta plana, sota la qual comença una cornisa decorada amb tríglifs. Els pilars cantoners són fets de ceràmica vista, tot i que originalment es trobaven revestits amb rajoles de colors. A la façana de mestral hi ha tres graons que superen l'alçada de la base. A pocs metres hi ha una bassa de reduïdes dimensions.

Es troba situat a la part alta del turó, amb vistes panoràmiques sobre la zona.

La finca de Can Ribas ocupava una bona part la zona del turó del Mar. Pertanyia a la família Calonge Ribas, que residia en un casal senyorial d'estil neoàrab. Els elements arquitectònics que es van construir a la finca es van fer sota el mateix estil historicista, entre els que s'han conservat el templet-mirador i el portal. La capella romànica de Sant Martí i la masia de Can Galceran de Vall també es trobaven dins el recinte, essent aquesta última la masoveria. Durant la segona meitat del segle XX el casal va ser enderrocat per construir la urbanització del Turó del Mar.

CATALUNYA. GENERALITAT. DEPARTAMENT DE CULTURA. IPA: Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Montgat (Maresme). 2007.