Sobreeixidor del torrent de Campderrós Vallirana

Baix Llobregat
Torrent de Campderrós - Can Bogunyà
Al costat de la font de la masia de can Bogunyà, a la llera del torrent
191m

Element arquitectònic
Popular
XIX-XX
Molt cobert per la vegetació.
Sense ús
Ref. Cad.: 08296A00400010
Adriana Geladó Prat

Es tracta d'una estructura de planta rectangular, adossada al marge del camí que va de la urbanització de la Selva Negra Catalana (al final del carrer de l'Argentina) fins a la font i la masia de can Bogunyà, dins de la llera del torrent. Presenta una obertura d'arc de mig punt bastida en pedra. Al seu interior hi ha una altra obertura rectangular i bastida en maons, que alberga el canal per on arribava l'aigua. Damunt d'aquesta hi ha una inscripció il·legible. A la part inferior del mur de tramuntana hi ha un petit forat de desaigüe encarat a una estructura rectangular colmatada. La construcció està bastida en pedra desbastada de mida mitjana, disposada regularment. El parament està arrebossat i s'observen diverses reformes (en una d'elles hi ha una inscripció recent il·legible).

Segons la informació aportada pels veïns de can Bogunyà, el sobreeixidor omplia una bassa propera desapareguda que s'utilitzava per regar unes feixes de la zona.