Serra de Rubió II o Aerogeneradors del Parc Eòlic de la Serra de Rubió

Jaciment arqueològic
    Dolent
    Prospecció sense resultats
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 18962
    Difícil
    Productiu
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Lluís Pedraza i Jordana

Prospecció arqueològica sense resultats portada a terme al parc eòlic que afecta parcialment els municipis d'Òdena, Rubió i Castellfollit del Boix en una zona coberta majoritàriament de boscos de pi i abundant vegetació arbustiva, però que ha malmès, en part, alguns camps de conreu.

L'any 2007, arran de la construcció del Parc Eòlic Serra de Rubió II (a càrrec de l'empresa Energía Hidroeléctrica Navarra SA, del grup Acciona), es va efectuar un seguiment arqueològic de l'obertura de les rases per als fonaments i dels moviments de terra per accedir a les zones afectades. Els treballs es van desenvolupar en diverses etapes entre el 18 de febrer i el primer de setembre d'aquell any amb resultats totalment negatius. L'arqueòleg Antonio Castañeda (del grup Auditores Medioambientales Natura SL) es va fer càrrec de dirigir la intervenció preventiva.

CASTAÑEDA, Antonio (2007). Memoria arqueológica del seguimiento y control del movimiento de tierras. Parque Eólico "Serra de Rubió 2" en los TTMM de Rubió y Òdena (comarca de Anoia, Barcelona).