Sender de petit recorregut. PR C-44
Lluçà

Osona
    Sector sud-oest del terme municipal

42.01961
    419005
    Obra civil
    Ref. cad.: 018A00053
    Jordi Compte i Marta Homs

El sender de petit recorregut PR C-44, anomenat sender de Prats de Lluçanès, és un itinerari circular en forma de 8 que permet dues possibilitats de recorregut (un de llarg i un de curt), i transcorre a través de tres municipis: Prats de Lluçanès, Lluçà i Santa Maria de Merlès. És un recorregut de 24 quilòmetres amb un temps estimat de 6 hores, i un desnivell que varia entre el 760 metres al punt més alt i 620 metres al punt més baix. La part del sender que transcorre en terme municipal de Lluçà, sempre pel sector sud-oest del terme, comunica la zona que envolta la font Guillera (prop del terme municipal de Prats de Lluçanès) amb la cadira d'en Galceran (al límit amb el terme municipal de Santa Maria de Merlès). En aquest tram el sender passa per la font de les Coves, la font de la Teula, la Pedra Dreta, la masia del Grau i l'ermita de Sant Pere del Grau.

Els senders de petit i gran recorregut estan gestionats per la FEEC, que és l'encarregada de senyalitzar i mantenir l'itinerari.

Guia itinerària del PR. C-44 Prats de Lluçanès, Unió excursionista de Prats.