Retaule Major de l'Església Vella

Restringit
    Ornamental
    Privada accessible
    Bisbat de Sant Feliu de Llobregat. Pl. de la Vila 11, 1r 1a. 08980 Sant Feliu de Llobregat
    Marta Lloret Blackburn - Antequem, S.L.

El retaule Major de l'església Vella està situat a la part de l'absis del temple. Es composa de tres eixos; el carrer central està presidit per una fornícula on hi ha la imatge de Sant Pere. El Sant porta els atributs de la tiara i les claus. Sota seu hi ha un manifestador que es prolonga fins a l'alçada de l'altar. Als carrers laterals hi ha les fornícules amb les imatges menors, de Sant Josep i el Nen i de Sant Jaume. Els carrers estan delimitats per columnes salomòniques, sobre les que descansen en els dossers semicirculars que rematen l'àtic. Entorn les imatges hi ha diverses talles de querubins, de motius vegetals i els escuts de Sant Pere. La tècnica del retaule és de talla de fusta daurada i policromada.

PALACIOS, J.L., coord. (1999). Sant Pere de Ribes: Recull d'informació sobre el municipi. Sant Pere de Ribes: Ajuntament de Sant Pere de Ribes. VICENTE, J. (1998). Els Retaules Barrocs de Ribes. Segles XVII i XVIII. Sant Pere de Ribes: Ajuntament de Sant Pere de Ribes.