Resclosa del Pla de Cardona
Monistrol de Calders

Moianès
    a la llera de la riera de la Golarda, pocs metres aigües amunt del pont de la carretera de Sabadell.

Element arquitectònic
    Productiu
    08127A001000150000EI
    Sara Simon Vilardaga

Es tracta d'una resclosa bastida al torrent de la Golarda en un tram proper a l'aiguabarreig amb el torrent de Colljovà. És una presa de pedra i ciment conformant una planta lleugerament corbada amb un braç que s'estén pel costat nord de la llera de la riera, tot formant el canal de conducció de les aigües. Al costat més sud hi ha una de les comportes de desguàs. Les aigües contingudes per aquesta resclosa eren emprades i encara són utilitzades bàsicament per regar els horts i camps que hi ha al voltant de la llera de la riera, especialment al costat dret del curs de l'aigua, i al conegut com l'hort dels pins.

Actualment el lloc és conegut popularment com les dutxes perquè és lloc freqüentat a l'estiu com a zona de bany. A poca distància metres avall, la riera de la Golarda vessa les seves aigües al riu de Calders.
    Autor de les imatges: Gustau Erill Pinyot.

La resclosa es va construir al segle XX amb la finalitat d'abastir d'aigua de rec la zona de conreus situats a l'indret, especialment els horts dels pins de la Païssa

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -GUAL I PURTÍ, J. (2010): Monistrol de Calders, del calaix, una imatge i una història. Ajuntament de Monistrol de Calders i Zenobita edicions.