Resclosa del Molí d'en Sala
Monistrol de Calders

Moianès
    a la llera del torrent de Sant Joan, uns 440 metres aigües amunt del Molí d'en Sala.

419495
    Element arquitectònic
    Modern
    XVIII
    Productiu
    08127A002090140000ED
    Sara Simon Vilardaga

Resclosa bastida en pedra i morter, de planta força recta amb una molt lleugera corbatura i d'alçat força vertical. Des de la presa hi ha un canal que condueix l'aigua a la bassa del Molí d'en Sala i també a alguns horts.

Des d'entorn als anys 80 del segle XX el lloc és molt frequentat a l'estiu com a lloc de bany de la gent del poble i entorns propers, actualment l'indret s'ha popularitzat i rep molts visitants al llarg de l'estiu. Al costat de la presa hi ha una zona condicionada amb banys i taules.

El molí d'en Sala mostra una arquitectura que sembla atribuïble al segle XVIII, tot i que la presència del molí a la zona és molt anterior. La resclosa podria ser obra del mateix segle XVIII. A la llera del torrent, en un pla de roca al costat de la presa s'hi identifiquen tot un seguit de forats de planta circular, corresponents als antics punts d'encaix de pals d'una presa anterior de fusta.

-ERILL I PINYOT, G.; GUAL I PURTÍ, J.; MANENT I ORISTRELL, Ll. (2006): Monistrol de Calders. El poble dels pagesos enginyers. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -PERARNAU I LLORENS, J.; PIÑERO I SUBIRANA, J. (1993): Monistrol de Calders. La seva història i el seu patrimoni. Ajuntament de Monistrol de Calders, Diputació de Barcelona i Consorci per la promoció dels municipis del Moianès.
    -GUAL I PURTÍ, J. (2010): Monistrol de Calders, del calaix, una imatge i una història. Ajuntament de Monistrol de Calders i Zenobita edicions.