Rellotge de sol de tarda de Can Vinyers

419295
    Element arquitectònic
    BCIL
    Protecció Integral (Número 8 del Catàleg de Béns del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal).
    Seguint l'article 25 del Títol IV de la normativa especial de les masies i conjunts arquitectònics, tots els elements ornamentals de la façana s'han de mantenir, inclosos els rellotges de sol.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (IPA)
    Ornamental
    Ajuntament de Matadepera (Plaça de l’Ajuntament, 1 – 08230 – Matadepera)
    Jordi Montlló Bolart

Rellotge de sol de tarda, situat a la planta pis de la façana orientada a ponent de la casa, per sota de la canal. És del tipus vertical declinant, orientat al sud-oest.

Està fet en pedra artificial, collat amb morter cola. Té forma circular. Mesura un metre aproximadament de diàmetre i està emmarcat per una vora, com si es tractés d’un rellotge de campanar. Al seu interior un semicercle de distribució al pol, amb el gnòmon o estil de vareta simple, molt estilitzat, gairebé imperceptible. Les línies horàries estan esgrafiades. Les línies horàries estan esgrafiades. Senyalen les hores des de les 8 del matí fins a les 6 de la tarda, en xifres àrabs, i en un traç més curt, les mitges hores. Policromat. Gris per la vora amb fons interior ivori. Xifres de color negre. S’observa una fissura iniciada per sota del ràfec mateix, que travessa de dalt a baix el costat esquerre del rellotge, surt entre les 10 i les 11 del matí, continua per la façana. Una de petita, més incipient és la que es pot observar entre les 5 i les 6 de la tarda. No està datat.

Aquest rellotge consta a l’ Inventari de Rellotges de sol dels Països Catalans de la Societat Catalana de Gnomònica, amb el número de referencia: 1274.