Rellotge de sol de la Plaça de Sant Jordi

Element arquitectònic
    Any
    15 de febrer de 1995
    Eduard Farré i Olivé - Joan Díaz i Suñer.
    Regular
    Manquen una bona part de les xapes circulars de metall que estaven encastades al frontal del banc de pedra que permetia llegir les hores. El rellotge ha sofert diverses bretolades de mal gust.
    Sembla que durant el període nadalenc, es retiraven algunes de les lloses del terra per a posar-hi un avet però després no es tornaven a col·locar correctament, fet que es va deduir en veure que alguns dels signes havien desaparegut o bé s’havien canviat de lloc.
    Ornamental
    Ajuntament de Matadepera (Plaça de l’Ajuntament, 1 – 08230 – Matadepera)
    Jordi Montlló Bolart

Rellotge de sol amb calendari zodiacal 41o 36’N – 2o 01’ E. Està situat en un costat de la Plaça de Sant Jordi, al bell mig d’un sortidor d’aigua. Està realitzat amb acer inoxidable i no conserva la numeració de les hores. L’ombra es projecta directament sobre les línies horàries situades damunt de l’enrajolat de la plaça, on sí que es poden veure els signes del zodíac, i el banc per seure (del qual poc temps després de la inauguració ha havien arrencat les numeracions horàries situades en el frontal del banc). S’hi pot llegir el lema “CONTO LES MEVES HORES SERENES”. El rellotge està protegit per una barana realitzada amb el mateix material.

Aquest rellotge consta a l’ Inventari de Rellotges de sol dels Països Catalans de la Societat Catalana de Gnomònica, amb el número de referencia: 674.

Eduard Farré, va realitzat el disseny tècnic i posteriorment va col·laborar en el disseny definitiu amb l’arquitecte Joan Díaz i Suñer.

BOU, Concepció; ELIAS, Xavier; FARRÉ, Eduard; NOGUÉ, Jordi; VALLHONRAT, Josep M.; VENTURA, Jaume  (2004). Rellotges de sol de Catalunya. Un patrimoni per descobrir. Societat Catalana de Gnomònica. Efadós.

FONT SEGURA; X. i MUNUERA BERMEJO, J. (2014). Matadepera: patrimoni cultural. Ajuntament de Matadepera.