Rec del molí del Vilar Sant Agustí de Lluçanès

Osona
Sector oest del terme municipal
Zona del serrat de les Cabrasses

Patrimoni natural
Zona d'interès
Popular
Caldria revisar periòdicament els continguts de nitrats de l'aigua que discorre pel rec.
Generalitat Catalunya. Dep. Medi Ambient. ACA. c/ Provença, 204-208, 08036 Barcelona
Jordi Compte i Marta Homs

El rec del Molí del Vilar neix sota la carena de les Heures, prop de la masia de Can Cisquet. Des d'aquest punt segueix en direcció nord, paral·lel al serrat de les Cabrasses, passant per la font de les Vinyes Grosses. Més al nord passa per la zona coneguda com el pla del Doctor, a on conflueix amb el rec de les Vinyes Xiques, i a continuació es troba amb el rec del Grau, aproximadament a l'altura de la masia Comarmada. Uns centenars de metres més al nord, el rec del Molí del Vilar conflueix amb el rec de les Mosqueres en el punt a on comença el pantà de Sant Agustí de Lluçanès, construït l'any 1999. Un cop superat el pantà, el rec passa pel Molí del Ramadà i agafa la direcció nord-oest fins a sortir del terme municipal de Sant Agustí de Lluçanès, i entrar en el de Lluçà, on desemboca a la Riera Gavarresa.
Es tracta d'una zona d'interès natural, amb vegetació de ribera i de bosc de mitja muntanya.

En l'actual emplaçament del pantà hi havia antigament el Molí del Vilar, la font del Molí del Vilar i les fonts de sofre i ferro, avui inexistents. És precisament aquest conjunt el que origina el topònim del rec.