Rastell de la font del Molí
Folgueroles

Osona
    Torrent de Folgueroles – Horta del Molí
    A l’extrem sud-est del nucli urbà, prop de la font del Molí pel sender SL-C 122
    543 m.s.n.m

2.32075
    Element arquitectònic
    Modern
    XVIII-XX
    Completament cobert de vegetació.
    BPU
    BPU. Catàleg de béns a protegir del POUM de Folgueroles.
    Sense ús
    Ref. Cad.: 08082A00500025
    Adriana Geladó Prat

Situat dins del torrent, sota del quilòmetre 5,4 de la carretera N-141d. Es tracta d’una petita estructura de planta rectangular, assentada damunt de la llera del torrent. Està formada per un amuntegament de pedres sense treballar, lligades en sec i disposades en cinc filades regulars. A la part superior, el rastell està falcat amb uns grans pals de fusta que regularitzaven l’estructura i facilitaven la circulació a mode de passera.

L’element està inclòs dins dels límits de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Els rastells del torrent de Folgueroles tenen la funció de retenir l’aigua per alimentar el cabal de les fonts, safareigs, basses..., o bé per regar els horts i les plantacions arbòries situades prop del torrent.

NAVARRO ACEBES, Ferran (2021). Catàleg de béns a protegir. R18/07 Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Folgueroles. Consultat 24 octubre 2021, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. Identificació N.08.

PONCE, Santi; ROVIRÓ, Xavier (2011). “El mas la Sala i la gestió del torrent de Folgueroles”. Estudis d’Història Agrària, n. 23, p. 93, 102.

ROVIRÓ I ALEMANY, Xavier (2001). “Els rastells de Folgueroles”. Festa Major de Folgueroles 2001. Folgueroles: Ajuntament de Folgueroles.

ROVIRÓ I ALEMANY, Xavier (2007). “Els rastells de Folgueroles”. La Falguera nº 27, p. 12.