PR C-41

Privada
    Propietaris diversos
    Jordi Compte

El sender de petit recorregut PR C-41, anomenat sender de Gurb, és un itinerari circular amb inici i final a l'església de Sant Andreu de Gurb. És un recorregut de 20.055 quilòmetres amb un temps estimat de 4 hores i 25 minuts, i un desnivell que varia entre els més de 800 metres al punt més alt, prop del puig de Corbs, i 550 metres al punt més baix, prop del creuament de les carreteres C-154 i C-25. El sender està senyalitzat amb franges i indicador blancs i grocs.
    El sender transcorre en la seva major part per pistes forestals, exceptuant els trams de major desnivell, els únics que no són aptes per bicicleta. Es tracta d'un recorregut amb molts desnivells que permeten passar per paisatges diversos, d'origen geològic diferent, destacant les margues típiques de la zona.
    DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT:
    0'-0km >> Parròquia de Sant Andreu de Gurb.
    15'-715km >> Arribem a l'ermita de Sant Roc, situada entre el Puig i dels Saits de Gurb. El camí continua per una zona de margues, sense arbres, fins al començament de la pujada a la Creu de Gurb.
    33'-2400km >> Coll de la Creu de Gurb. El sender continua a la dreta. En aquest punt una derivació del sender a l'esquerra amunt ens permet pujar al turó del castell, mirador immillorable sobre la Plana de Vic. A dalt del turó hi havia l'antic castell de Gurb , documentat a partir del 886. De nou al coll, el sender continua cap a St. Julià de Sassorba.
    1h.-4.400km >> El camí ample que seguim marxa a la dreta vorejant un camp, i canvia de vertent. Poc després trobem una tanca de filat.
    1h.10'-5.000km >> Arribem a la granja del Borrell, al fons veiem Sant Julià. Baixem pel costat d'una tanca de filat.
    1h.13'-5.100km >> Passem una porta de filat i agafem un camí ample a la dreta.
    1h.30'-6.210km >> Arribem a la cruïlla del camí que va de Sant Bartomeu del Grau a Sant Julià Sassorba, seguim cap a l'esquerra.
    1h.36'-7.315km >> Sant Julià de Sassorba, és la parròquia més enlairada del terme (785 m) i és un edifici del segle XI. Seguim a l'esquerra per una camí dins el bosc que va baixant.
    1h.50'-8.175km >> Passem davant un dipòsit d'aigua. Deixem una pista a l'esquerra.
    2h.10'-9.800km >> Casa de la Pujada. El camí baixa a la seva esquerra.
    2h.17'-10.215km >> Passem per sota l'eix, sortim a la carretera de Vic a Prats de Lluçanès. Anem a la dreta.
    2h.20'-10.395km >> Deixem la carretera, anem a l'esquerra cap al Molí de la Pujada.
    2h.22'-10.565km >> Molí de la Pujada. Es travessa un rierol i després un camp, prenem un corriol de bosc que enllaça amb una pista forestal. Anem a l'esquerra amunt.
    2h.50'-11.900km >> Passem davant l'antiga Font de les Casetes.
    2h.55'-12.305km >> El sender deixa la pista forestal i agafa una drecera a l'esquerra que puja un marge.
    2h.58'-12.465km >> El corriol surt de nou a una pista més ampla, anem a l'esquerra.
    3h.05'-13.400km >> Ermita de Sant Sebastià, mirador de la Plana. Està situada dins el terme de la Guixa o Sentfores, (municipi de Vic). El sender baixa sobtadament per un corriol dins el bosc. Sortint del bosc, passem per unes margues i baixem per una torrentera.
    3h.20'-14.925km >> Arribem a una cleda metàl·lica. Passem davant el Mas Mitjà, seguim el camí avall.
    3h.23'-15.205km >> Cruïlla. Anem a l'esquerra. Més endavant el camí travessa la riera per un pont.
    3h.29'-15.795km >> Cruïlla. Anem a l'esquerra davant la casa d'Els Roures.
    3h.40'-16.255km >> Ermita de Sant Joan del Galí, església del segle XI, que fou renovada entorn el 1689. Travessem novament la carretera de Vic a prats de Lluçanès. Travessem la tanca metàl·lica.
    3h.41'-16.355km >> Pont d'en "Barni". Passarel·la metàl·lica que ens ajuda a superar el voral lateral de l'Eix.
    3h.44'-16.505km >> Passem sota un pont d'uns dels accessos a l'Eix.
    3h.50'-17.260km >> Passem per davant del Solerdelcoll.
    4h.03'-18.257km >> Arribem a una cruïlla conflictiva, cal fixar-se en els senyals.
    4h.10'-18.860km >> Cruïlla a sota de Garrigons.
    4h.25'-20.055km >> Parròquia de Sant Andreu de Gurb.

Hi ha editada una petita guia del sender per part de la Unió Excursionista de Vic, amb el patrocini de l'Ajuntament de Gurb i la col·laboració de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya i el Consorci de Turisme d'Osona. Descripció del recorregut extreta de la pàgina web de la Unió Excursionista de Vic.

Pàgina de la Unió Excursionista de Vic: http://www.unioexcursionistavic.org/
    Guia itinerària del PR. C-41 Ruta del Sorreigs, Unió Excursionista de Vic.