Pou d'Antonia Ribas o de les Costes Alella

442096
Element arquitectònic
XIX-XX
L'any 1998, la propietat va posar-hi una "turca" per seguretat.
Legal
BCP (Catàleg Patrimoni d'Alella - 2010)
Difícil
Sense ús
Polígon 02 - parcel·la 31
Jordi Montlló Bolart

Pou o registre de mina. L'aigua d'aquest pou és la de la mina de Can Serra. La torre del pou és de planta quadrada, feta de paredat antic, amb pedres petites i irregulars unides amb morter. La coberta és de volta escarcera aparellada. Hi ha dues obertures laterals de petites dimensions. El soc del pou és de fusta. Hi ha una petita pica en el lateral esquerre, desgastada pels cops de la galleda.

Aquest element forma part, amb senyalització pròpia, de la ruta paisatgística de la Vall de Rials.

Segons informació del sr. Rafael Bernades l'aigua es pouava amb galledes i circulava per una canal fins arribar a la bassa.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
MONTLLÓ, Jordi i FONT, Josep (2007). Inventari d'arquitectura rural i popular d'Alella. Inèdit.