Portal de l'edifici del carrer Major nº 105, l'Esquirol.
L'Esquirol

Osona
    C/ Major 105, 08511, l'Esquirol.
    693 m

Element arquitectònic
    Modern
    Popular
    XVIII
    Dolent
    La part superior del portal es troba mutilada degut a una reforma.
    Catàleg de béns a protegir POUM 2007, X2. Bé d'interès local.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA.: 22670.
    Estructural
    7942107DG4574S0001UQ
    Virgínia Cepero González

Portal d'entrada a la casa situada al carrer Major núm. 105 de l'Esquirol, realitzat amb pedra d'origen local. És un gran portal adovellat situat a la façana de migdia de la casa.
    Fins fa pocs anys, abans de que el portal fos objecte d'obres de reforma, les dovelles que formaven l'arc eren més prolongades cap a l'interior del portal que la resta, de manera que quedava un petit espai buit des de la imposta al terra, que originàriament podria haver contingut columnes. La dovella central duu l'anagrama de Jesucrist.
    La part superior del portal es troba mutilada degut a una reforma de factura contemporània de la casa.

El portal podria pertànyer a la desapareguda església de Sant Genis, del segle XIII.
    Probablement el portal es traslladà al segle XVIII, quan l'església va ser abandonada per la construcció de la nova església parroquial a l'Esquirol.

FENOY, E.; PANADÈS,J. (2007). Catàleg de béns d'interès arquitectònic, natural i cultural a protegir. POUM. L'Esquirol: Ajuntament de L'Esquirol.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (1992). Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (L'Esquirol).