Pont del torrent de les Llimes Vallirana

Estructural
    Ajuntament de Vallirana
    Adriana Geladó Prat

Pont aïllat situat sota el carrer de cal Xelín, damunt del tram obert del torrent de les Llimes (a partir del pont, el torrent està soterrat). Es tracta d'un petit pont format per un sol arc de mig punt adovellat amb els brancals assentats damunt la llera del torrent, que està pavimentada. La part superior està reformada, presenta el tauler pavimentat amb gres i una barana de ferro de nova factura. De fet, el pont està completament integrat en l'entorn i enllaça amb el carrer del Xelín mitjançant unes escales, també de gres. La construcció està bastida en pedra de diverses mides disposada regularment i lligada amb morter.

Al seu costat hi ha una antiga barraca de vinya tancada i integrada dins de l'entramat urbà.

Als anys 80 del segle XX, l'entorn del pont no estava urbanitzat, amb arbres i vegetació.

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 27-28. Vallirana, abans i ara: del blanc i negre al color. Torrelles de Llobregat: Nèctar, 2015, p. 26-27.