Pont de la Llibra - Pont de la Xocolata Vallirana

Popular
XIX-XX
Estructural
Administració General de l'Estat (AGE)
Adriana Geladó Prat

Pont aïllat format per un sol arc de mig punt bastit amb maons disposats a sardinell. La part superior està reformada i presenta un arc rebaixat de formigó superposat damunt de l'arc original. El tauler està format pel propi paviment del carrer i presenta, a la banda de tramuntana, una barana de pedra separada en blocs. La construcció original està bastida en pedra.

Al final de la guerra Civil, durant la retirada de les tropes republicanes, es va donar l'ordre de fer volar tots els ponts de la carretera per dificultar el pas dels enemics i afavorir la retirada. El de la Llibra no era un excepció i quan l'anaven a fer volar, un avió dels nacionals va bombardejar el camió que duia els explosius per la voladura del pont, evitant-ne la desaparició. A partir d'aquell moment es deixà de fer voladures. Es coneix també com el pont de la Xocolata perquè davant seu hi havia l'antiga fàbrica de Xocolates Ollé, actualment desapareguda.

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 27-28, 219. ASSOCIACIÓ AMICS DE VALLIRANA (1998). Vallirana. Barcelona: Viena, Columna, p. 57. OLLÉ, Francesc (2014). Episodis de guerra, entorn de pau. La Vallirana dels anys trenta. Vallirana: Nèctar editorial, p. 105.