Pont del Molí de la Bertrana
L'Esquirol

Osona
    l'Esquirol
    Pel sender de la Gorga, a la "platja del Pont", a poca distància del molí de la Bertrana.
    627 m

Obra civil
    Medieval
    Modern
    Popular
    XV-XVIII
    Ha estat recentment restaurat.
    Catàleg de béns a protegir POUM 2007. P2. Bé d'interès local.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPA.: 22781.
    Científic
    08254A003000280000KD
    Virgínia Cepero González

El pont del Molí de la Bertrana, d'origen medieval, està format per dos arcs en forma de llom d'ase, i construït amb pedra lligada amb morter.
    Salvava la riera de la Gorga al seu pas per l'antic camí ral de l'Esquirol a Sant Bartomeu Sesgorgues.
    Actualment, el pont no travessa la riera, ja que després de les inundacions de l'any 1940, aquesta va agafar un nou traçat.

El pont ha estat, recentment, objecte d'obres de rehabilitació i restauració per part de l'ajuntament de l'Esquirol i la Diputació de Barcelona (Àrea de Territori i Sostenibilitat).

FENOY, E.; PANADÈS,J. (2007). Catàleg de béns d'interès arquitectònic, natural i cultural a protegir. POUM. L'Esquirol: Ajuntament de L'Esquirol.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. DEPARTAMENT DE CULTURA (1992). Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya (L'Esquirol).
    PARÉS i GANYET, Q. (1976) La Despoblació rural i les masies del Collsacabra: seguit de divisió de la comarca en zones relació de cases de pagès i altres dades. Barcelona: Fundació Salvador Vives Casajuana, p. 188-189.