Font de l'Illa o de les Albes o falsa font de l'Escudella
L'Esquirol

Osona
    L'Esquirol
    A peu del sender de les Gorgues, a poca distància de la zona esportiva municipal.
    657 m

Element arquitectònic
    Popular
    1915
    Catàleg de béns a protegir POUM 2007, F13. Bé d'interès.
    08254A003000280000KD
    Virgínia Cepero González

La font de l'Illa, o de les Albes o falsa font de l'Escudella, es troba a una esplanada ombrívola situada a peu del sender de la Gorga, que s'inicia a pocs metres a migdia de la zona esportiva municipal.
    És una font arranjada, construïda amb un mur de totxo, on hi ha inscrit l'any 1915, integrat dins d'un marge de pedres lligades amb morter. Consta d'un petit forat per on raja un minúscul fil d'aigua i de tres brocs, dos d'ells inutilitzats, amb un petit rètol a sobre amb la indicació "aigua per rentar"; i un tercer broc, de cop, amb un altre rètol que indica "aigua potable".

FENOY, E.; PANADÈS,J. (2007). Catàleg de béns d'interès arquitectònic, natural i cultural a protegir. POUM. L'Esquirol: Ajuntament de L'Esquirol.
    PARÉS i GANYET, Q. (2001) La Despoblació rural i les masies del Collsacabra: seguit de divisió de la comarca en zones relació de cases de pagès i altres dades (2ª ed.). Barcelona: Fundació Salvador Vives Casajuana, p. 222.