Panteó de la família Marsà i Santamaria
Granollers

Vallès Oriental
    Cementiri Municipal de Granollers. Camí del Cementiri, s/n.

Element arquitectònic
    XIX
    Any
    Agustí Claramunt Martínez
    BPU
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Arqueològic de Granollers. Núm. S-06. Protecció de tipus VI: Elements singulars.
    Religiós
    1769803DG4016E0001LS
    ARQUEOCIÈNCIA - J. M. Huélamo
    Jordi Piñero Subirana

Panteó emplaçat al Cementiri Municipal de Granollers, prop de l’entrada, al costat esquerra.

És un panteó situat al terra, que queda elevat per una plataforma que està emmarcada per un cancell fet per una cadena de ferro suportada per columnetes del mateix material.

Al terra hi ha una gran làpida de marbre, que cobreix l'entrada al panteó, on hi ha una inscripció que indica "Restos mortales de la família Marsá y Santamaria". Al darrera hi ha una peanya prismàtica coberta de rocalla sobre la que es pot veure una figura orant dempeus coberta per una túnica que també li tapa el cap.

L’escultura, de pedra, és obra d’Agustí Claramunt.

Inscripcions als angles del pedestal: “1895”, “Ag. CLARAMUNT”, “Mnez”

Segons la inscripció del pedestal, l’escultura es va realitzar l’any 1895 i l’autor és Agustí Claramunt i Martínez (Barcelona, 1846-1905). Fou un escultor i pintor format a Barcelona que va fer carrera a Catalunya, Espanya i Europa.

CRUZ I CORRAL, Francesc (1993). La Festa Major. Granollers, 1857 - 1993. Col. Coneguem Granollers, Núm. 7, Granollers: Ajuntament de Granollers.

CUSPINERA I FONT, Lluís et al. (2001). Pla especial de protecció del Patrimoni Històric-Arquitectònic de Granollers. Granollers.

GARRELL I ALSINA, Amador (1960). Granollers, vila oberta, Granollers, Gràfiques Garrell.

MUSEU DE GRANOLLERS. CIÈNCIES (2001). Arbres d'interès local de Granollers. Llista prèvia Barcelona: Comissió de Cooperació de Museus Locals de les comarques barcelonines, Diputació de Barcelona.

SESÉ, Jaume (1987b). El creixement industrial. Granollers al segle XIX, Col. Coneguem Granollers, núm. 2., Granollers, Ajuntament de Granollers.