Moreres del carrer Rosari o carrer Nou
Òdena

Anoia
    Carrer Rosari
    Al llarg del carrer, a peu d'una barana

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Regular
    Malgrat estar molt ben cuidades, el pas del temps és el seu principal problemàtica.
    Ornamental
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Morera, Morus alba. Situades a redós de la barana que separa el carrer Nou o Rosari del carrer de Sota els Balsos,

Es van plantar aquestes moreres a inicis del segle XX, algunes de les quals s'han anat substituint per moreres més joves. Va ser un període en el qual es va fomentar una activitat complementària a l'agricultura: la sericicultura o cria de cucs de seda per a l'elaboració del preuat fil de seda. Per tal d'alimentar-los fàcilment s'utilitzaven les fulles de les moreres. La seda s'utilitzava a inicis del segle XX per exemple per elaborar les cintes que adornaven els barrets de les senyores de l'època.
    senyores de l'època".