Monument a Rafael Casanova i Comes

Any
    Xavier Martos
    Regular
    Ha quedat a la intempèrie el ferro que subjecta l'estàtua de bronze amb la pedra, amb el consegüent perill de corrosió. La columna es mou lleugerament, caldria fixar-la millor.
    Simbòlic
    Ajuntament de Premià de Mar (plaça de l'Ajuntament, 1; Premià de Mar)
    Jordi Montlló Bolart

Monument dedicat a Rafael Casanova i Comes que consta de tres parts: un basament de secció circular de pedra, una comuna també de pedra i una escultura en bronze. El basament té un diàmetre de 70 cm i una alçada de 45 cm i està format per dues pedres de molí sobreposades. La columna és un corró de 83 cm d'alçada i un diàmetre de 30 cm. Porta una inscripció gravada amb la següent llegenda: "Premià de Mar a Rafael Casanova 1995" i el nom de l'autor. L'escultura en bronze feta amb la tècnica de fosa representa un home que arrenca les arrels de la terra amb la força de les seves mans. Tot el conjunt està envoltat per un cadenat formant un espai quadrat.

Des de la seva inauguració, l'any 1995, cada 11 de setembre es realitza en aquest indret l'ofrena floral a Rafael Casanova en commemoració i com a record als que lliuraren la seva vida per defensar els drets nacionals de Catalunya.

AGUILAR, Robert i GÓMEZ, Joan (2009). Patrimoni artístic premianenc en poder de l'Ajuntament de Premià de Mar. Premià de Mar. Inèdit.