Font de la plaça de l'Ajuntament
Premià de Mar

Maresme
    Plaça de l'Ajuntament

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ramon Alcalà
    tot i que la font no raja
    Ornamental
    Ajuntament de Premià de Mar (plaça de l'Ajuntament, 1; Premià de Mar)
    Jordi Montlló Bolart

Font de la plaça de l'Ajuntament formada per una plataforma de pedra granítica en dos nivells i de composició simètrica amb sengles pilars de maons d'obra a a cada costat. En l'eix central els dos brolladors d'aigua que enlairaven el raig d'aigua verticalment cap amunt. L'aigua que queia s'escolava cap ambdós extrems on anava a parar en un desguàs. Als anys 90 dels segle passat es va afegir, a la part posterior, un plafó de rajoles amb un motiu pintat com a tema central que representava el poble de Premià amb diferents elements emblemàtics com a al·legoria de diverses etapes o fets importants, amb les dates corresponents: Creació de l'Escola de La Salle (1906), el primer tren (1848), Església (1842) (sic), la fàbrica de Can Puiggròs (1898), Can Manent (1616) o el centre Catalanista (1886).

La data de la creació de la parròquia és incorrecte, posa 1842 i hauria de posar 1841.

Idea i disseny de Ramon Alcalà i execució en els tallers Raventós, el juliol de 1992.