Monument a les Batalles del Bruc

Simbòlic
    Ajuntament del Bruc. C/ Bruc del Mig, 55
    Jordi Serra i Massansalvador

Bloc de pedra conglomerada de Montserrat, d'un metre d'alçada, amb una placa metàl·lica, signada per l'Ajuntament del Bruc, que recorda la batalla que hi va haver en aquell indret el 6 de juny del 1808 entre milícies i sometents catalans i les tropes frances de Napoleó.

Al costat del monument hi ha senyalitzat l'inici del "camí de les Batalles", una ruta creada per l'Ajuntament del Bruc que ressegueix el camí de Can Maçana al Bruc, considerat l'escenari de les batalles del 1808.
    L'inventari oficial de BCIN atorga el nom de "Monument a les Batalles del Bruc" al monument del Timbaler, situat al nucli urbà.

El monument va ser col·locat dins el conjunt d'actes celebrats per commemorar el bicentenari de les batalles del Bruc, el 2008.

ESTRADA, Gemma (1991). El Bruc: el medi, la història, l'art. Ajuntament del Bruc i Publ. Abadia de Montserrat.