Molí de vent del Rentador Calaf

Anoia
Camí Vell de Prats de Rei
Es troba al camí vell de Prats de Rei, al costat del rentador.

1.51916
4620579
Element arquitectònic
Popular
XIX
Sense ús
08031A00200051
Jordi Seró i Ferrer. IN SITU Patrimoni i Turisme

Es troba ubicat al costat de la font de Sant Jaume i el Rentador. Fou construït l'any 1894 amb la finalitat de poder bombar l'aigua de la font, i poder aportar amb més rapidesa, aigua al safareig o per altres usos.
De planta quadrada, té uns 9 m d'alçada i una amplada d'1,9 m i llargada d'1,9 m ,obrat amb maons massissos units amb morter de calç. Té una entrada rectangular amb reixa, ubicada a la part posterior. Cal destacar-hi els laterals estriats, així com petites obertures a la part superior a mode de respiradors. Té una petita coberta a dues vessants.
En la cara que dóna al camí, s'hi pot observar una placa on s'assenyala la data de finalització del molí de vent, i de les obres vinculades al rentador, que foren al desembre de 1894. A uns 30 metres al nord-oest, hi podem trobar un pou amb sistema d'extracció mecànica.

Al 1894 s'iniciaren un seguit d'obres a la zona del rentador, entre elles una torre proveïda d'un molí de vent per tal d'aixecar l'aigua de la font de Sant Jaume, i facilitar així l'aportació d'aigua al rentador.

MAS PARÉS, J. (s.f.). Història de Calaf. Calaf: Ajuntament de Calaf.