La Casanova es troba situada prop del camí que comunica la resclosa del molí d'Escrigues amb l'hostal de Sant Cristòfol, al nord-est de cal Mestre.
Es tracta d'una casa de planta rectangular, formada per planta baixa, un pis i golfes i teulada de doble vessant amb aigües a les façanes principal i posterior. Està construïda amb murs de maçoneria de pedra arrebossats i cantonades diferenciades. Al volum principal s'hi adossen dos cossos, un a la façana sud i l'altre al vèrtex sud-est, els dos amb teulada de doble vessant i amb diferent alçada.
La façana principal, orientada al sud, queda tancada per un cos que sobresurt perpendicularment, a la dreta de la façana, on s'hi obren diverses obertures, un mur, una porta de lliça amb barbacana de doble vessant i diverses estructures agropecuàries, formant un pati. A la planta baixa hi ha un portal d'accés emmarcat amb brancals i llinda de pedra bisellada i una finestra emmarcada amb monòlits de pedra treballada. Al primer pis hi ha dos balcons, emmarcats amb brancals i llinda de pedra bisellada, que comparteixen base i barana. A les golfes s'hi obren dues finestres emmarcades amb pedra treballada.
A la façana est s'obren dues finestres emmarcades amb pedra brancals i llinda de pedra bisellada i ampit de pedra al primer pis i una finestra emmarcada amb brancals de pedra a les golfes.
Adossat a la façana nord hi ha un pou o cisterna recoberta amb pedra i amb teulada d'una vessant sostinguda per pilars de pedra, formant un porxo, al qual s'accedeix a través d'una escala. En aquest porxo també hi ha una porta d'accés a l'interior emmarcada amb pedra bisellada. A les golfes s'obren dues finestres reformades.
A la façana oest i a nivell de primer pis s'hi obren tres finestres, dues de reformades i una emmarcada amb brancals i llinda de pedra bisellada. A les golfes s'hi obre una finestra reformada. Davant d'aquesta façana hi ha una gran estructura agropecuària, construïda amb pedra i obra i teulada de doble vessant.