Imatge de Sant Llop de Sant Sadurní del castell de Montmajor Montmajor

Berguedà
Montmajor. Església de Sant Sadurní de Montmajor.
Actualment es troba a una furnícula del retaule lateral de l'església de Sant Sadurní.

4652072
Patrimoni moble
Objecte
Modern
Barroc
XVII
Segimon Pujol, possiblement.
Restringit
Religiós
Privada accessible
Bisbat de Solsona. Palau Episcopal. 25280 SOLSONA
Cortés Elía, Mª del Agua

Imatge masculina, dempeús, vestit amb túnica i capa vermella, i portant els atributs de Bisbe: el bàcul i la mitra. Amb la mà dreta fa l'acció de beneïr i als seus peus hi ha una figura d'un llop. Fa aproximadament 60 cm d'alçada, és de fusta amb estuc de guix i policromada. Se li ha afegit una corona metal·lica al cap. Sant Llop va ser bisbe de Solsona.

Es conserva una fotografia antiga de l'altar barroc fet per Segimon Pujols i publicada a BACH, A. (2002). Montmajor i el seu comú. Ajuntament de Montmajor. Pàg 45. En aquesta fotografia es pot veure la imatge de Sant Llop al centre de l'altar.

Aquesta imatge ocupava l'espai central de l'antic altar barroc de Sant Sadurní que es trobava a l'antiga església de Sant Sadurní del Castell de Montmajor. S'atribueix la seva realització a l'escultor Segimon Pujol. El rector d'aquesta església es vengué aquest altar per pagar les obres de la nova rectoria que es construïa més a prop del nou nucli urba. Desconeixem si altres elements del retaule es van salvar després de la guerra civil, ja que tan sols resta aquesta imatge que actualment ocupa un espai en el altar lateral esquerre de la nova església de Sant sadurní de Montmajor.

BACH, A. (2002). Montmajor i el seu comú. Ajuntament de Montmajor.