Hort Urbà al jardí del Museu de la història de la immigració de Catalunya (MhiC)
Sant Adrià de Besòs

Barcelonès
    La Catalana - Museu de la història de la immigració de Catalunya (MhiC). Carretera de Mataró, 124
    La Catalana

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    XXI
    Restringit
    Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)
    Equip de treball de l'Arxiu Municipal de Sant Adrià de Besòs "Isabel Rojas Castroverde" (ASAB)

Els horts de Can Serra estan situats en una parcel·la de 3.000 m2 entre la carretera de Mataró, el carrer de Margarida Xirgu, la Rambla Guipúscoa i el carrer de la Mare de Déu de Montserrat. Comparteixen l'espai amb el Museu d'història de la immigració de Catalunya i els jardins que l'envolten. Estan delimitats per parterre verd. Al seu interior, s'han estructurat en un seguit de passadissos perfectament arrenglerats i plans arrebossats amb morter. Estan delimitats per divuit caixons d'obra, d'un pam d'alçada amb terra cultivable, que permet sembrar-hi hortalisses, evitar la pèrdua d'aigua i mantenir net i lliure d'obstacles l'espai de circulació. El riu i zones humides, proporcionen la canya (Arundo donax), seca i pelada com a puntal per emparrar tomaqueres, mongeteres i altres hortalisses.

Els horts tenen el seu origen en l'explotació hortícola Fusté, ubicada a la masia de can Serra a inicis de segle XX i en actiu fins a inicis de la dècada del 1990 com a viver de plantes. L'agricultura va formar part de la vida dels habitants de Sant Adrià de Besòs des d'època medieval fins el segle XX. L'any 1972 la Germandat de Llauradors i Ramaders confirmava la desaparició de les explotacions agrícoles i la declaració de tota la superfície municipal de zona urbana. L'any 2009, des de la regidoria de Serveis Socials, es projecta la creació d'una divuitena d'hortets urbans en una parcel·la situada al costat de l'antiga masia de Can Serra, seu del Museu d'Història de la Immigració de Catalunya des de l'any 2004. Els horts estan pensats per a la gent gran del municipi que hagin complert els 60 anys i que hi estiguin empadronades. L'Ajuntament disposa d'un reglament de funcionament i l'adjudicació dels hortets es fa per sorteig públic.

http://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/100559-sant-adria-adjudica-una-vintena-de-parcelmles-dhorts-urbans-per-a-gent-gran.html http://www.sant-adria.net/sant-adria-per-temes/benestar-i-families/documents/reglaments-1/reglament-funcionament-horts-urbans.