Habitatge al carrer Santa Maria, 3

Edifici
    Historicista
    XIX-XX
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA: 18296
    Residencial
    3752330DF1835S
    Xavier Esteve Gràcia

Casa de planta rectangular entre mitgeres, de planta baixa més pis amb coberta de teula àrab a dos vessants amb el carener paral·lel a la façana principal. Aquesta està arrebossada, al pis superior es dibuixen carreus sobre el morter, a diferencia de la resta. Presenta una interessant decoració classicista, com ara els arcs-guardapols de les finestres i portes del primer pis, remarcats per un arc lleugerament apuntat a la part central i l'acabament d'aquest arc en mènsules amb decoració vegetal, tot recordant l'estil gòtic. Les obertures, de composició simètrica, consisteixen, a la planta baixa en una porta central amb, originalment, dos finestrals a banda i banda, un dels quals s'ha reconvertit en porta de garatge. A la planta pis s'hi ha disposat una balconada central, que centralitza la composició, amb barana de ferro forjat i amb accés per dues portes i sengles finestres a banda i banda. Sota la cornisa hi ha un registre decorat amb esgrafiats geomètrics que s'estén al llarg de la façana, subdividit per una sèrie de 10 mènsules de secció poligonal i decoració vegetal als respiradors de la solera. Dalt de tot, una barana de terracota coronada per cinc fulles que semblen de falguera simula l'existència d'un terrat.

AAVV (2011) Revisió del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de la Palma de Cervelló (POUM). Catàleg de béns protegits. Ajuntament de la Palma de Cervelló. p. 34-35.
    DE BUEN LINARES, A.; ROIG i MESTRE, M.D.; VIVAR CANTALLOPS, J.A (1999): Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Natural de la Palma de Cervelló. Inèdit. Ajuntament de la Palma de Cervelló.