Habitatge al carrer del Palau, 4
Rupit i Pruit

Osona
    Carrer del Palau, 4
    A l'extrem de migdia del nucli urbà de Rupit
    840 m.s.n.m

Edifici
    Modern
    Popular
    XVII
    BCIL
    Catàleg de béns a protegir de Rupit i Pruit
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 23444
    Residencial - productiu
    Ajuntament de Rupit i Pruit
    Adriana Geladó Prat

Edifici entre mitgeres de planta rectangular, amb la coberta de teula àrab de dos vessants, el carener paral·lel a la façana principal i un ràfec de bigues de fusta sostingut amb mènsules. Està reformat i distribuït en planta baixa i dos pisos, amb la façana principal orientada a llevant. Totes les obertures són rectangulars, amb els brancals bastits amb carreus de pedra i les llindes planes. A la planta baixa s’obren dos portals, un dels quals és de majors dimensions i té la llinda de fusta restituïda. Al primer pis hi ha una finestra simple amb l’ampit motllurat i un finestral amb la llinda gravada amb l’any 1619 i una creu grega central damunt del Calvari. Té sortida a un balcó simple, amb la llosana d’obra motllurada i la barana de ferro treballat. A la segona planta hi ha una altra finestra simple, tot i que amb l’ampit restituït, i una finestra balconera protegida amb una barana de ferro. La llinda d’aquesta obertura està decorada amb un baix relleu a mode d’arc conopial, amb la representació d’una pinya al centre.

La construcció està bastida en pedra sense treballar de diverses mides disposada en filades més o menys regulars.

En l’actualitat, l’edifici està destinat a habitatge i també és la seu de la farmaciola de la vila.

CROSAS, Carles; SOLÀ, Joan; DOMINGO, Gemma (2014). Catàleg de béns a protegir. Text refós. Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Rupit i Pruit. Consultat 12 novembre 2020, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. identificació U06.