Fotografies de Fogars del Fons Salvany, Biblioteca de Catalunya Fogars de Montclús

Vallès Oriental
Biblioteca de Catalunya: C/ de l'Hospital, 56.
Biblioteca de Catalunya

4619700
Patrimoni documental
Fons d'imatges
XX
A l'interior de la Biblioteca de Catalunya.
Científic
Biblioteca de Catalunya
Virgínia Cepero González

El Fons Salvany, dipositat a la Biblioteca de Catalunya, conté aproximadament 10.000 imatges en clixés positius i negatius en placa estereoscòpica de vidre. La major part de les fotografies foren realitzades per Josep Salvany i Blanch, però també n'hi ha d'altres captades per alguns membres del Centre Excursionista de Catalunya entre els anys 1911 i 1926.
També hi pertanyen sis carnets de visita i dues agendes manuscrites amb la descripció o títol de les imatges així com d'altres informacions.
Dins d'aquest fons hi ha quinze fotografies de diferents indrets del terme de Fogars de Montclús.

Com és un element ubicat fora del municipi, les coordenades corresponen a les de l'ajuntament.

Josep Salvany i Blanch (1866-1929):
Fou un metge i fotògraf català. Va desenvolupar una activitat destacada en l'excursionisme científic, lligada a la fotografia. L'any 1905 va ingressar al Centre Excursionista de Catalunya, i les sortides que va realitzar li van permetre donar testimoni sobre monuments, paisatges, pobles i vilatans durant el primer quart del segle XX. Va viatjar també per la resta d'Espanya, pels Estats Units, Europa, Egipte, Pròxim Orient, fotografiant els monuments i la gent del diferents països.

FONS FOTOGRÀFIC SALVANY: www.bnc.cat/digital/salvany/