Fotografies de Fogars del Fons Cuyàs Fogars de Montclús

Vallès Oriental
Seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya: Parc de Montjuïc - 08038 Barcelona.
Seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya.

4619700
Patrimoni documental
Fons d'imatges
XX
Seu de l'Institut Cartogràfic de Catalunya.
Científic
Institut Cartogràfic de Catalunya
Virgínia Cepero González

El Fons fotogràfic de la família Cuyàs, incorporat a la Cartoteca de l'Institut Cartogràfic de Catalunya al mes de novembre de 1988, fou iniciat pel fotògraf Narcís Cuyàs i Parera (Vilafranca del Penedès 1881-Barcelona 1953) que va reunir un important arxiu de fotografies fetes per ell mateix sobre vistes de pobles i ciutats, tradicions i monuments dels Països catalans. La tasca fou continuada pels seus fills Enric Cuyàs i Prat (Barcelona 1910-1989) i Narcís Cuyàs i Prat (Barcelona 1920 - 1995).
El fons, format per més de 12.000 negatius en blanc i negre, consta de dues parts ben diferenciades:
- Fotografies de paisatges.
- Fotografies temàtiques sobre: cultura popular, transports i un seguit de temes diversos (aspecte humà, natura, regne vegetal, zoologia, arquitectura, escultura i pintura).
Dins d'aquest fons hi ha vint fotografies de diferents indrets del terme de Fogars de Montclús.

Com és un element ubicat fora del municipi, les coordenades corresponen a les de l'ajuntament.

INSTITUT CARTOGRÀFIC DE CATALUNYA: http://cartotecadigital.icc.cat