Fornícula del Carrer Sant Joan

Religiós
    6565011DF4966N0001QT
    Jordi Montlló Bolart

Fornícula situada a l'alçada del primer pis d'una casa de cós del carrer Sant Joan. Està tancada per una porta de vidre i a l'interior hi ha la image de Sant Joan Baptista. Al seu damunt un fanalet penja d'un ganxo. La capella i la finestra tenen forma d'arc ogival i l'ampit està pintat de blanc.

Sant Joan Baptista també s'invoca contra les malalties de contagi. La cases on hi ha aquesta capella es construeixen poc després de l'epidèmia de còlera de l'any 1874, que causà moltes víctimes mortals a Vilassar i dóna nom al carrer.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.
    BENITO, Pere (1987). "Llavors del regne. Les capelles de carrer". Parròquia de Sant Genís. Vilassar de Dalt.
    Museu Arxiu de Vilassar de Dalt (2002). Les guardes del morbo. Dossier per a un itinerari per indrets relacionats amb les pestes i epidèmies a Vilassar de Dalt. Segles XIV-XIX. Vilassar de Dalt.
    SAMON i FORGAS, Josep (2010). Els sants dels vilassarencs; capelletes de carrer. Recull fotogràfic i dades bàsiques. Vilassar de Dalt. Inèdit.