Forn del Cortés del Pi

Obra civil
    XIX-XX
    Dolent
    Presenta un estat de conservació precari, ja que els arbres hi creixen al seu interior i amenacen de fer esquerdar les parets.
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 003A00106
    ARQUEOCIÈNCIA- J.M. Huélamo
    Marta Lloret Blackburn-Antequem, S.L.

Forn de ceràmica fet amb carreus irregulars de pedra calcària, que es troba sota la casa del Cortés del Pi, i de camí cap a altre forn que queda fora del terme municipal de Súria. Presenta les parets de forma lleugerament troncocònica , fetes a l'exterior amb blocs de pedra i farcides amb terra entre elles. Està dividit en dos nivells: a la part superior hi ha la cambra de cocció, que es revestida interiorment amb refractari amb una porta. El paviment presenta un seguit de forats per on passa l'escalfor des de la cambra inferior, a on hi ha la fogaina. La boca d'accés es adintellada.

Aquests forns, freqüentment, estaven associats a una masia de relativa importància, en aquest cas els forns devien pertànyer a la casa del Cortés del Pi.

CASTELLANO, Albert; FONTS, Jordi; LEÓN, Joan (eds) (1999) Sender de Súria. Volta al terme municipal. Variant de Coaner. Variant dels llacs d'Argençola, Súria, Centre Excursionista de Súria.

CATÀLEG (inèdit). Catàleg del Grup de Recerca i Conservació del Patrimoni del Centre Excursionista de Súria.