Forn a la carretera entre Igualada i Òdena (C-37z)
Òdena

Anoia
    Carretera C-37, PK 67,700
    El jaciment està situat a l'esquerra dels vials d'accés al polígon industrial d'Igualada (C-37)

Jaciment arqueològic
    Dolent
    Camps de conreu
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 12210
    Difícil
    Productiu
    6262202CG80665
    Lluís Pedraza i Jordana

A l'esquerra de la carretera d'Igualada a Òdena, a la part superior del marge de la paret de margues excavada per la riera d'Òdena, es poden veure les restes seccionades de la cambra de cocció d'un forn de teules, probablement modern. Tot i que s'intueixen algunes empremtes la major part de l'estructura ha desaparegut
    Tot i que s'intueixen algunes empremtes de la cambra de combustió retallades al terreny natural, la major part de l'estructura ha desaparegut. La part de la coberta del forn està perduda i, com ja s'ha dit, la resta de l'estructura està seccionada per l'erosió natural. Només són visibles fragments de les parets de l'enderroc a la cambra de cocció. Cal tenir en compte que el forn estava excavat en origen als marges de les parets de roca sedimentària que es desplomen abruptament sobre la riera d'Òdena.
    A l'entorn immediat, en un radi limitat de metres, es trobaven fragments molt grollers de teules.

No hi ha constància documental de les circumstàncies de la troballa. Durant la visita d'enguany (juliol del 2012) va ser força complicat identificar-ne la ubicació. Les restes que es conserven, molt poc visibles, són en un procés irreversible de destrucció. No es va localitzar tampoc cap fragment de ceràmica o de material de construcció associat.