Can Sabaté o Cal Caixa
Òdena

Anoia
    Camí de Can Sabaté, PK 1,450
    En un turó al camí de Can Sabaté a Mas d'en Vent prop les dependències de Cal Calvet

Jaciment arqueològic
    Ibèric
    Dolent
    Camps de conreu
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 12209
    Difícil
    Productiu
    08142A00200031
    Lluís Pedraza i Jordana

Aquest jaciment arqueològic s'ubica en una elevació al peu de Cal Caixa, en un context de bosc de matolls, a uns 80 m al nord de Cal Sabater i sota un corral modern. En el moment de la realització de la Carta Arqueològica encara eren visibles les restes d'una paret de pedra seca que, per la seva tècnica i pel material arqueològic que apareixia pel seu voltant, sembla perfectament coherent atribuir-li una cronologia ibèrica. Aquesta estructura fa un total de 7 m i sembla entregar-se a una segona paret de la qual només se'n conserva 1 m escàs. Ambdós murs formen una estructura amb forma de "T".
    Superficialment s'observa abundant material arqueològic degut a la contínua erosió del terreny on s'ubica el jaciment. Molts dels fragments que afloren presenten grans dimensions: àmfores ibèriques de la costa catalana, ceràmica ibèrica comuna a mà i a torn (bols i gerres amb perfils en S i de secció de coll de cigne) i alguns fragments de ceràmica Campaniana, d'entre els que destaca un fons de Campaniana A amb estampilla, corresponent a la forma 27 de Lamboglia (250-150 aC).

El jaciment va ser descobert per membres de la Secció d'Arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada (CECI), el juny del 1986. En el decurs de la visita al lloc per incorporar-lo a la Carta Arqueològica del municipi, es van localitzar i recollir gran quantitat de trossos de ceràmica ibèrica i d'importació itàlica, que es van dipositar als magatzems de l'Arxiu d'Arqueologia del Museu de la Pell i Comarcal de l'Anoia.