Forats Picats Riera de Rellinars I
Rellinars

Vallès Occidental
    L’accés pot fer-se des de la pista que baixa de la Casanova o Camp de Tir a la Font de Carlets. Abans d’arribar a la font cal prendre el corriol que porta al torrent de la font d’en Roca, i en travessar la riera, seguir uns metres més avall fins a topar amb els forats.
    Sector font de Carlets

Obra civil
    Es conserven alguns forats.
    08178A005090010000OF
    Marc Malgosa Montserrat, Centre Excursionista de Rellinars

Estructura de vuit forats picats a la roca de la llera de la Riera de Rellinars. Es tracta d’una construcció antròpica de datació estimada de l’edat mitjana, probablement servien per fixar algunes bigues de fusta d’alguna dependència ancorada a la roca, ara per ara, d’ús desconegut.

Els forats estan a ambdues bandes de la llera de la riera, sent més visibles els de la llera dreta. Són força homogenis, de forma circular i mesurant entre 14 i 17 cm de diàmetre. Tenen una fondària màxima d’uns 15 cm.

Es desconeix encara quina utilitat tenia la construcció de bigues ancorades en aquests forats picats a la roca, però sembla força evident que aquesta construcció travessava la riera en aquest punt, per la qual cosa podria ser des d’un pont fins a una resclosa per a desviar aigua de la riera.

La primera informació que s’hi ha trobat són unes referències de n’Antoni Ferrando i Roig en el seu blog d’excursionisme i divulgació del patrimoni de Sant Llorenç, que daten del 1991.

• Ferrando i Roig, Antoni (1992). Recorregut per les tombes medievals de Sant llorenç del Munt i els seus encontorns. Terrassa: Editorial Ègara, col·lecció Monografies Vallesanes, núm. 18.
    • Malgosa Montserrat, Marc; Samper Gispert, Marc; Soder Gironès, Joan (2021). “Rellinars a les teves mans”, Guia excursionista i geogràfica, Ajuntament de Rellinars.
    • Mapa Topogràfic municipi de Rellinars (2021). Escala 1:7500, inclòs dins la Guia excursionista i geogràfica de “Rellinars a les teves mans”.
    • Montlló Bolart, Jordi. Mapa de patrimoni cultural i natural de Rellinars (Vallès Occidental), juliol 2019, Àrea de Cultura DIBA, Barcelona.