Font del mal Pas Dosrius

Maresme
Camí de la serra Polsaruda a Rupit - Veïnat de Rupit - Zona de Canyamars
A l'encreuament dels camins de la serra Polsaruda a Rupit i el que ve de la vall de Rimbles
401m

Element arquitectònic
Popular
XIX-XX
Científic
Ajuntament de Dosrius
Adriana Geladó Prat

Estructura aïllada situada al marge del camí i lleugerament ensotada. Està formada per un espai de planta irregular, delimitat amb un mur bastit en pedra de diverses mides disposada irregularment. Unes escales de pedra li donen accés des del camí. L'aigua de la font brolla a través d'un broc metàl·lic de factura moderna encastat al mur i cau dins d'una pica de planta rectangular bastida en pedra. Al seu costat hi ha dos bancs de fusta.

L'element està inclòs dins dels límits del Parc del Montnegre i el Corredor, està senyalitzat i s'indica que és una font natural sense garantia sanitària.

La font és propietat de l'ajuntament de Dosrius des de l'any 2001. L'any 1988 fou restaurada per l'Associació Excursionista La Soca. És força concorreguda i visitada per esportistes, excursionistes i caminants. Destaquen dos plataners i un pollancre situats al seu costat, que li donen ombra. El topònim de la font prové del fet que, antigament, el camí era de difícil accés.

ALSINA I BOIX, Neus; JUBANY I PINÓS, M. Àngels (1995). Una ullada al passat: història gràfica de Dosrius, Canyamars i el Far (1900-1975). [Dosrius]: Ajuntament de Dosrius, p. 43. ALSINA, N.; CALONGE, R.; CUSPINERA, L.; JUBANY, M.A.; LACUESTA, R. (2005). Inventari del patrimoni històric, arquitectònic i ambiental de Dosrius. [Barcelona: Diputació de Barcelona, Ajuntament de Dosrius], Núm. Ref.: I.S.31/194. JUBANY I PINÓS, M. Àngels; ALSINA I BOIX, Neus (1990). "El medi natural: Les Aigües (III). Les fonts i els safareigs". El Comú, núm. 14, p. 15, 17. LUNA I TOMÀS, Gonçal (2005). Parc del Montnegre i el Corredor. Col. Guies dels Parcs, 4. Barcelona: Diputació de Barcelona, p. 66.