Font de Santa Magdalena Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
C/ Major, 9-12
Part alta del nucli urbà de la vila

Element arquitectònic
XX
Legal
BCIL (14/01/87); Catàleg Municipal, 2005, núm. 80
Sí: IPA 18389
Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Font construïda amb pedra molera, sota la rampa de pujada a cal Teixidor, formant un refundit d'uns 1,50 m aproximadament respecte la llinda del carrer. Al centre de l'espai hi ha la font, amb un frontal en forma d'arc de mig punt de maó massís i rajoles de color verd, amb dues jardineres enreixades a banda i banda, i dues petites jardineres més penjant del sostre. El fons del conjunt és de pedra vermella, amb un rètol amb l'inscripció "Font de Sta. Magdalena, 22.VII.1959", sobre fusta. Està il·luminada per dos fanals i un fluorescent. També hi ha una petita placa commemorativa "Concurs de flors, 1er premi carrer Major, 1965".

Tot i que no hi ha referència documental de la seva construcció, hom pot consignar la seva reconstrucció durant la primera meitat del segle XX, però va ser reconstruïda recentment per l'Ajuntament.

ARAGÓ I GASSIOT, Ramon M. (1984). «Fitxa del Servei de Patrimoni Arquitectònic». Barcelona: Generalitat de Catalunya CLOPAS I BATLLE, Isidre (1985). Notes històriques de Corbera de Llobregat. Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat GARCÍA NAVARRO, Helena (1998). L'Abans. Recull gràfic de Corbera de Llobregat. El Papiol: Efadós Editorial RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.