Font de la Vila
Corbera de Llobregat

Baix Llobregat
    C/ Canigó, 21-23
    Part alta del nucli urbà de la vila

1.92086
    Element arquitectònic
    XX
    Any
    1957
    BCIL (14/01/87)Catàleg Municipal, 2005, núm. 81
    Ajuntament de Corbera de Llobregat. C/ la Pau, 5. Corbera de Llobregat
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Font amb un frontal de pedra calissa acabat en punt rodó que fa de marc a unes majòliques on es descriu l'origen de la deu; al començament del text hi ha el títol "Font de la vila" i l'antic escut de Corbera, amb el castell, l'escala i el corb.

Les rajoles són una reproducció de les originals, substituïdes pel seu mal estat.

Constitueix la font més antiga de la part alta de Corbera de Llobregat. L'aigua que hi brolla prové del Coll del Portell (550 m), del peu del Puig d'Agulles (652 m) i del roc Forrellac (612 m). La inscripció que hi figura és la següent: «Font de la villa corberi: aquesta aigua fresca i bona brolla de les roques calines del puig d'Agulles, coll del Portell i roc de Forellac a 612 mts del nivell del mar. Portada a Corbera perquè puguem fruir de les seves cualitats inmillorables, no n'hem de fer mal ús. Bebeu-ne a cort ple. No l'estalvieu però no la mateu. Gràcies.». La font actual seria una reconstrucció de l'any 1957 d'una més antiga.

RIERA I BAGUÉ, Josep M. (1995). «Fitxa del Pla especial del catàleg de patrimoni arquitectònic i natural de Corbera de Llobregat». Corbera de Llobregat: Ajuntament de Corbera de Llobregat.